הסטודנטים שלנו

אני מתנדב בפרויקט בתי ספר - חינוך לרב תרבותיות. במסגרת התוכנית אנו מקיימים סדנאות בבתי ספר מעורבים של יהודים וערבים. החיים בעיר חיפה מאפשרים היכרות ושיח בקרב בני נוער מתרבויות שונות. כוונתי להחדיר לאותם נערים ונערות את ההבנה והחשיבות לשאוף לחיות יחדיו בשלום ובשכנות טובה.

ג'ורי

אני מתנדבת בתכנית שוף אל נוף במסגרת מלגת מנהיגות יהודית-ערבית, וזו השנה השניה שלי במלגה. התכנית מארגנת טיולים מעשירי ידע בנושא דו-קיום, כאשר כל צד (יהודי/ערבי) לומד על הצד השני במהלך הטיולים שנערכים במקומות הנוגעים לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

זו השנה שנייה שלי בשומרים על קשר - פרויקט מיוחד המעניק קשר טלפוני צמוד עם אזרחים וותיקים במערב חיפה. החיבור שלי לפרוייקט נעשה בשיא תקופת הקורונה, כשקשר אנושי לא היה דבר מובן מאליו. אחת האוכלוסיות הכי פגיעות הייתה האזרחים הוותיקים. אני מוצאת ערך עצום ביצירת קשר אנושי וחם עם הקשישים, בחיזוק תחושת השייכות לקהילה ובהפחתת בדידות. ההתנדבות בפרויקט היא זכות עבורי וגורמת לי להבין כל פעם מחדש עד כמה התרומה שלנו מהותית עבורם.

לין

אני מתנדבת ביחידה למעורבות חברתית בפרויקט ליזמות נשית דרוזית. בחרתי בפרויקט זה מתוך אחריות ודאגה לגורל נשים דרוזיות, בנות העדה שלי. אנחנו קבוצה קטנה של סטודנטיות דרוזיות עם שאיפות גדולות ומטרות משותפות, שבתקווה נצליח להשיג יחד דרך בניית פרוייקט שמטרתו לפתור בעיות עיקריות בחיי האישה הדרוזית.

ההתנדבות שלי במתייעלים עוברת ממש טוב ויפה. בלי לחץ ובלי עומס. בגדול ההתנדבות במלגה עוברת סבבה, איש הקשר ביני לבין הנהלת העמותה ממש נחמד. תמיד עונים לי תמיד עוזרים ויודעים להקשיב. המלגה תורמת לי הרבה. היא מחזקת את השפה שלי בעברית ועוזרת לי לעמוד בלוח זמנים. אני לומדת להציג בפני אנשים ולהכין מצגות באופן מקצועי. אני מאוד שמחה להיות חלק ממלגה זאת 🙂

בחרתי להתנדב בעמותתת מתייעלים מתוך רצון להנגיש ידע וכלים לניהול כלכלי נכון לאותם אנשים שאינם מודעים לאפשרויות ולזכויות שלהם.

בחרתי להתנדב בעמותת מתייעלים כי שם אני יכול להביא לידי ביטוי את היכולות שלי ואת האני מאמין שלי. בגלל ניסיון העבר שלי בהדרכה, לא חששתי לעמוד מול קהל ולהציג רעיון. אני חושב שאין רעיון חשוב יותר משינוי גישה בנוגע לכלכלת המשפחה. המחשבה כי ניתן לשנות, ולו במעט, את הפרספקטיבה של אנשים על בחירות כלכליות, גורמת לי לתקווה רבה של שיפור המצב לרבים.

אני מתנדבת ביחידה למעורבות חברתית בעמותת QueenB, עמותה חינוכית-טכנולוגית שמטרתה לקדם את הייצוג הנשי בהייטק. במסגרת התוכנית סטודנטיות מלמדות תלמידות בכיתה ח' ו-ט' לתכנת, ובסוף השנה הנערות בונות אפליקציית WEB משלהן בהאקתון נערות ענק. אני מאוד מאמינה בעקרונות העמותה. נשים רבות נתקלות בקושי להגיע לעולם ההייטק בשל חוסר עידוד מהסביבה שחושבת שהעולם הזה לא מתאים לנשים. לכן שמחתי מאוד כשהצטרפתי להיות מדריכה בQueenB. ראיתי הזדמנות להשפיע על נערות צעירות ולהראות להן את החשיבות והיופי שבתכנות. הן צריכות לדעת שגם הן מסוגלות להגיע לאן שירצו.