נתן – שירותי חונכות אקדמית

אודותינו:

תכנית החונכות האקדמית מיועדת לסטודנטים המתמודדים עם מגבלה נפשית, הלומדים באוניברסיטת חיפה וזכאים לסל שיקום של שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות. תכנית מופעלת על ידי חברת "נתן" בחסות דיקנאט הסטודנטים.

התכנית כוללת ליווי ותמיכה אישית ודיסקרטית, המסייעת בהתמודדות עם קשיים שעולים במהלך שנת הלימודים. הליווי ניתן על ידי חונכים- סטודנטים משנים מתקדמות או מתארים מתקדמים, אשר עוברים הדרכה אישית וקבוצתית לאורך כל תקופת החונכות.

החונכות מתקיימת בתוך הקמפוס, והיא כוללת עד 4 שעות חונכות שבועיות.

תכנית החניכה מותאמת באופן אישי לסטודנט על פי צרכיו ומתמקדת בשלושה תחומים עיקריים בחיי הסטודנט:

התחום האקדמי-לימודי: פיתוח ושיפור מיומנויות למידה כגון טכניקות לקריאה יעילה, ניהול יעיל של הזמן, הכנה לבחינות, כתיבת עבודות וכדומה.
התחום הרגשי-חברתי: תמיכה רגשית, עזרה בהתמודדות עם מצבים מלחיצים, התמודדות עם הסטיגמה והחשיפה, ניהול תקופות משבר, פיתוח מיומנויות חברתיות (כגון פניה למרצה או לסטודנטים אחרים לצורך סיוע לימודי ממוקד, נוכחות באירועים חברתיים סטודנטיאליים, וכדומה).
התחום המערכתי-אירגוני: סיוע בהתמצאות ובסידורים שונים בתוך האוניברסיטה- עזרה בתהליכי רישום לקורסים ובהרכבת מערכת לימודים מותאמת אישית, עזרה בבקשת התאמות לימודיות, הכרת שירותים הניתנים בקמפוס, סיוע בפרוצדורות בירוקרטיות, תיווך וגישור לגורמים באוניברסיטה – מרצים ומנהלה וכן מיצוי זכויות והיכרות עם שירותי השיקום והטיפול השונים בקהילה.

לבירור פרטים נוספים ולקביעת פגישה אישית ודיסקרטית, ניתן ליצור קשר עם רכזת התוכנית.

רכזות חונכות אקדמית נתן:

גב' מור אפלדורף
mor-a@nathan.co.il
טלפון נייד: 050-6819209

גב' אביבית אברג'יל
avivit@nathan.co.il
טלפון נייד: 052-473-3549

משרדי נתן באוניברסיטה: בית הסטודנט, קומה 3