כתיבת קורות חיים

קורות חיים הינם מסמך אישי ושיווקי. מטרתם להציג ניסיון וכישורים רלוונטיים למשרה ספציפית. מדובר במסמך ייצוגי, על כן יש לכתובו באופן מסודר, ממוקד ותמציתי ולהקפיד על הגהה.

את ההתנסויות בתחומים השונים נהוג לכתוב בסדר כרונולוגי יורד – כלומר מהיום ואחורה אל העבר.

נהוג לארגן את קורות החיים על פי קטגוריות שונות (פרטים אישיים, לימודים, עבודה, צבא, וכד'), המופרדות באופן ברור. הקטגוריות הנהוגות:

  • פרטים אישיים: שם מלא, פרטי קשר עדכניים (טלפון וכתובת דוא"ל) ומקום מגורים.
  • השכלה: תארים אקדמיים (יש לציין גם לימודים נוכחיים), הישגים בולטים (כולל הצטיינויות) או פרטים רלוונטיים למשרה (נושא עבודת גמר, ביצוע פרוייקט הקשור לתפקיד המוצע). במידה ויש השכלה אקדמית, אין צורך לדווח על השכלה תיכונית, אלא אם היא רלוונטית במיוחד למשרה המוצעת.
  • קורסים והשתלמויות: במידה ורלוונטיים לתפקיד המוצע.
  • ניסיון תעסוקתי: תפקיד, ארגון, תיאור קצר של הפעולות או המשימות הרלוונטיים למשרה ויכולים להעיד על כישורים או היתרון של המועמד ביחס לתפקיד. רצוי להשתמש במילות המפתח שבמודעת הדרושים.
  • שירות צבאי/לאומי: תפקיד, משך שירות ודרגת שחרור. פירוט לגבי התפקיד במידה והוא רלוונטי למשרה המוצעת. ניתן לכלול סעיף זה במסגרת הניסיון התעסוקתי.
  • קטגוריות אופציונליות נוספות: שפות, ידע במחשב, פעילות חברתית או התנדבויות
  • ממליצים: ניתן לרשום כי יימסרו על פי דרישה.

 

למידע נוסף או לקביעת פגישת ייעוץ בנושא כתיבת קורות חיים או הכנה לראיון עבודה, פנו אלינו ונשמח לעמוד לשירותכם.