הכנה למציאת עבודה

הכנה טובה לתהליך חיפוש ומציאת עבודה יכולה לעזור ב:

  • הצגת היתרונות והאיכויות שלך הרלוונטיים לתפקיד
  • הסברת הפערים והאתגרים שלך ביחס לתפקיד
  • הצגת העניין שלך בתפקיד (חשוב שגם את/ה וגם המראיינים יבינו)

הכנה טובה דורשת היכרות מעמיקה עם עצמך, התפקיד והארגון.

היכרות עם הארגון:

  • אופי ומאפייני הארגון – חזון, יעדי ומטרת הארגון
  • פרופיל הארגון – מבנה הארגון, גודל יחסי של הארגון, אנשים בולטים
  • תחומי פעילות – מוצרים או תוצרים, קווי ייצור עיקריים/תחומי שירות
  • סביבה עסקית – לקוחות ומתחרי הארגון, האופן בו הארגון משווק את מוצריו
  • אנשים – אנשים מרכזיים בארגון או בתחום, האנשים שאתה מכיר בארגון ותפקידיהם

היכרות עם התפקיד:

  • מאפייני התפקיד – משימות, תחומי אחריות, ממשקי עבודה
  • דרישות פורמליות – ידע, ניסיון, מיומנויות, תעודות, הכשרות
  • מאפיינים נדרשים – כישורים, תכונות

היכרות עם עצמך:

  • מאפיינים אישיים – כישורים ותכונות
  • ידע נרכש – ידע מעשי ותיאורטי רלוונטי, מיומנויות
  • ניסיון (תעסוקתי ואקדמי) – תחומי עיסוק, מטלות ומשימות
  • קורות חיים – יתרונות, חסרונות ופערים באופן כללי וביחס למשרה (מעט ניסיון, מעברים בין עבודות וכו')

בכדי למצוא עבודה, חשוב להיות אקטיביים – לחפש, ליזום, לפנות ישירות לגורמים שונים ולהיות מוכנים לשווק עצמנו. אך לפני הכל, חשוב להגדיר מה אנו מחפשים.

כיצד נחפש:

  1. רשתות חברתיות: נטוורקינג (קרובי משפחה, מעסיקים, חברים, מרצים), רשתות ורטואליות (לינקדאין, פייסבוק).
  2. אתרי אינטרנט (אתרי משרות, איגודים וארגונים לדג' איגוד העובדים הסוציאליים, אתרים ייעודיים לתחומי עיסוק ספציפיים, לדג' אתר שתיל למקצועות טיפול וחברה, אתרי חברות, לדג' -חברת חשמל).
  3. חברות השמה

 

למידע נוסף או לקביעת פגישת ייעוץ בנושא כתיבת קורות חיים או הכנה לראיון עבודה, פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.