הכנה למציאת עבודה
הכנה טובה לתהליך חיפוש ומציאת עבודה יכולה לעזור ב:
- הצגת היתרונות והאיכויות שלך הרלוונטיים לתפקיד
- הסברת הפערים והאתגרים שלך ביחס לתפקיד
- הצגת העניין שלך בתפקיד (חשוב שגם את/ה וגם המראיינים יבינו)
הכנה טובה דורשת היכרות מעמיקה עם עצמך, התפקיד והארגון.
היכרות עם הארגון:
- אופי ומאפייני הארגון – חזון, יעדי ומטרת הארגון
- פרופיל הארגון – מבנה הארגון, גודל יחסי של הארגון, אנשים בולטים
- תחומי פעילות – מוצרים או תוצרים, קווי ייצור עיקריים/תחומי שירות
- סביבה עסקית – לקוחות ומתחרי הארגון, האופן בו הארגון משווק את מוצריו
- אנשים – אנשים מרכזיים בארגון או בתחום, האנשים שאתה מכיר בארגון ותפקידיהם
היכרות עם התפקיד:
- מאפייני התפקיד – משימות, תחומי אחריות, ממשקי עבודה
- דרישות פורמליות – ידע, ניסיון, מיומנויות, תעודות, הכשרות
- מאפיינים נדרשים – כישורים, תכונות
היכרות עם עצמך:
- מאפיינים אישיים – כישורים ותכונות
- ידע נרכש – ידע מעשי ותיאורטי רלוונטי, מיומנויות
- ניסיון (תעסוקתי ואקדמי) – תחומי עיסוק, מטלות ומשימות
- קורות חיים – יתרונות, חסרונות ופערים באופן כללי וביחס למשרה (מעט ניסיון, מעברים בין עבודות וכו')
בכדי למצוא עבודה, חשוב להיות אקטיביים – לחפש, ליזום, לפנות ישירות לגורמים שונים ולהיות מוכנים לשווק עצמנו. אך לפני הכל, חשוב להגדיר מה אנו מחפשים.
כיצד נחפש:
- רשתות חברתיות: נטוורקינג (קרובי משפחה, מעסיקים, חברים, מרצים), רשתות ורטואליות (לינקדאין, פייסבוק).
- אתרי אינטרנט (אתרי משרות, איגודים וארגונים לדג' איגוד העובדים הסוציאליים, אתרים ייעודיים לתחומי עיסוק ספציפיים, לדג' אתר שתיל למקצועות טיפול וחברה, אתרי חברות, לדג' -חברת חשמל).
- חברות השמה
למידע נוסף או לקביעת פגישת ייעוץ בנושא כתיבת קורות חיים או הכנה לראיון עבודה, פנו אלינו ונשמח לעמוד לרשותכם.