קורות חיים הינם מסמך אישי ושיווקי. מטרתם להציג ניסיון וכישורים רלוונטיים למשרה ספציפית. מדובר במסמך ייצוגי, על כן יש לכתוב אותו באופן מסודר, ממוקד ותמציתי ולהקפיד על הגהה.
הכנה טובה לתהליך חיפוש ומציאת עבודה יכולה לעזור בהצגת היתרונות והאיכויות שלך הרלוונטיים לתפקיד, הסברת הפערים והאתגרים שלך ביחס לתפקיד, הצגת העניין שלך בתפקיד (חשוב שגם את/ה וגם המראיינים יבינו). הכנה טובה דורשת היכרות מעמיקה עם עצמך, התפקיד והארגון.
לקראת כל ראיון עבודה רצוי להבין את התפקיד המוצע ומאפייניו – לזהות את המיומנויות, הכישורים והתכונות אשר נדרשים לתפקיד. נסו לענות על השאלה: "מה צריך בשביל לבצע תפקיד זה?" זאת במטרה להציג עצמכם במונחים של יתרונות ביחס לתפקיד, לזהות נקודות התורפה ביחס לתפקיד וכיצד ניתן להתגבר עליהן, לתת סיבות ממשיות למידת העניין בתפקיד.